fbpx

Team-Based-Learning

De mensen die ik lesgeef zijn vrijwel allemaal doeners. Hele dagen zitten is al lastig, laat staan hele dagen luisteren. Ik merk dat het lesmateriaal van veel lessen gericht is op klassikaal lesgeven waarin er veel geluisterd en weinig gedaan wordt.
In mijn 4 daagse module klinisch redeneren voor verzorgenden heb ik voor een andere insteek gekozen. Bij deze lessen werk ik volgens de werkvorm ‘Team-Based-Learning’(TBL) Door TBL gaan deelnemers actiever leren en het maakt de transfer naar de praktijk gemakkelijker.
Tijdens de 4 lesdagen wordt de lesgroep verdeeld in ‘leerteams’. Deze leerteams blijven de hele module hetzelfde. In de ochtend verdiepen de leerteams zich in een aandoening van een zorgvrager van de afdeling van één van de leerteamleden.
De leerteams geven een presentatie over die aandoening aan de andere leerteams. Hierna krijgen zij feedback van de andere leerteams.
In de middag wordt het klinisch redeneren geoefend met behulp van een redeneerhulpmiddel en een casus uit de praktijk. Tussen de lesdagen wordt de kennis meteen toegepast in de praktijk door het uitwerken van een praktijkcasus. Deze wordt de volgende lesdag besproken in het leerteam. De deelnemers geven elkaar feedback op de uitwerking van de casus. Actief leren; van én met elkaar.

Kijk voor meer informatie op https://wietekederoos.nl/4-daagse-module-klinisch-redeneren-voor-verzorgenden/

Wil je de mogelijkheden bespreken om deze module in jouw organisatie te laten verzorgen? Bel of mail mij voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek. Ik ben te bereiken via:  Mail: post@wietekederoos.nl    Telefoon: 06-49770642    Linkedin: www.linkedin.com/in/wietekederoos

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.